Wizyta studyjna seniorów w Warszawie.

dsc_0768-001W dniach 5-6 października 2016 roku, w ramach projektu Senior-Wigor, pięćdziesięciu seniorów z gminy Wydminy – w zdecydowanej większości studentów WUTW pojechało na wycieczkę do Warszawy. Po zakwaterowaniu w hostelu i obiedzie wyruszyliśmy do Muzeum Etnograficznego, gdzie seniorzy wzięli udział w warsztatach malowania na szkle i robienia wycinanek ludowych. Po krótkim wykładzie i szkoleniu przyszedł czas na praktyczne zajęcia. Pod kierunkiem pań z muzeum spod rąk seniorów powstawały piękne obrazy i misterne wycinanki. Seniorzy z dumą prezentowali swoje prace, które oprawione w ramki zabrali ze sobą. Po warsztatach zwiedziliśmy wystawy stałe Muzeum Etnograficznego. Wielkim zainteresowaniem cieszyła się wystawa instrumentów ludowych, ponieważ ich dźwięków można było posłuchać za pomocą specjalnych słuchawek. Po powrocie do hostelu i kolacji udaliśmy się do Teatru Kamienica na spektakl komediowy „Jak się kochają w niższych sferach”. Wspaniała i brawurowa gra aktorów wywoływała w widzach salwy śmiechu, wielu z nas sprawdziło na sobie powiedzenie „popłakać się ze śmiechu”. W znakomitych humorach wróciliśmy do hostelu, gdzie nastąpiła oficjalna inauguracja nowego roku akademickiego WUTW, której dokonała Prezes Forum NGO’S Wydminy Ewa Kulpińska-Mejor oraz z-ca Wójta Gminy Wydminy Maria Dolecka. Inaugurację uświetniły pączki od Bliklego.dsc_8007-001

Drugiego dnia wybraliśmy się na zwiedzanie Muzeum Narodowego, gdzie mogliśmy podziwiać wystawę malarstwa polskiego ze słynną Bitwą pod Grunwaldem Jana Matejki oraz wystawę sztuki średniowiecznej. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do Świątyni Opatrzności Bożej, gdzie zwiedziliśmy podziemia świątyni i znajdujące się tam groby polskich osobistości, płytę nagrobną św. Jana Pawła II oraz Jego relikwię.dsc_0752-001

Mimo tak bogatego planu wycieczki żałowaliśmy, że padający deszcz nie pozwolił nam na spacer po Starym Mieście i Nowym Świecie i Parku Łazienkowskim. Mimo to, w znakomitych humorach wróciliśmy do Wydmin.

Patronat Honorowy nad wydarzeniem sprawowała Zastępca Wójta Gminy Wydminy Maria Dolecka. Projekt współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020.

Na fotorelację z wycieczki zapraszamy do fotogalerii.

Foto: Zofia Łopuszyńska, Agata Najman, Paweł Karolczuk.